Orange Peak Company is de schakel tussen de retailer, fabrikant/toeleveranciers en groothandel. Het speelveld is de FMCG markt. Voor alle partijen die actief zijn in deze markt biedt Orange Peak Company zeer geavanceerde data-oplossingen.
Ons systeem Store Manager bevat management informatie voor outlets die producten verkopen van FMCG-fabrikanten zoals supermarkten, benzinestations, convenience stores, foodstores enz. Het bevat kassadata eventueel gecombineerd met groothandelcijfers. U heeft direct inzicht in de winkelperformance afgezet tegen eerdere periodes, andere vestigingen of de markt.
Voor bovengenoemde partijen is er naast behoefte aan marktinzichten op merkniveau en op totaalniveau een behoefte aan zeer gedetailleerde informatie op productniveau. Dit is nodig voor marketing-, salesafdelingen. Voor deze doelgroep heeft Orange Peak Company dashboards ontwikkeld die deze inzichten geven op basis van grote hoeveelheden transactie data (big data). Alle inzichten zijn markt breed of van een specifieke retailer of inkoopgroep.
Toeleveringspartners zoals groothandelsbedrijven hebben een andere behoefte aan inzichten en ondersteunende data. Er is een grote logistieke bevoorradingsketen waar intelligente data het verschil kunnen maken. Deze bedrijven hebben meer informatie nodig van hun klanten om als een echte partner te handelen. Via de systemen van Orange Peak Company kunnen zij data delen op een veilig en voor gedefinieerd niveau met elkaar. Informatie over de individuele locatie zoals grootte, type, omzet, geografische ligging etc. wordt inzichtelijk voor de leverancier. Zodra de leverancier een beter begrip krijgt van het gedrag van de locatie wordt de manier en het niveau van service effectiever. Daarnaast is informatie over groepen locaties of een gebied met locaties van waarde voor de leverancier als input voor hun core businessproces.
Retail bedrijven die producten verkopen aan consumenten hebben altijd baat bij gedetailleerde informatie op alle niveaus. Beter begrip van klanten resulteert in een effectievere bedrijfsvoering. Productportfolios die aansluiten bij consumentenvoorkeuren zijn de sleutel tot effectieve verkopen. Intelligente data is fundamenteel voor deze benadering. Onze systemen ondersteunen retailers volledig in deze datagedreven benadering. Inzichten zijn beschikbaar op alle niveaus, zoals een individuele locatie, regionale verschillen, een hoofdkantoor, een inkoopgroep, maar ook producten en categorieën.
Dit lijstje vind ik een beetje uit de lucht vallen en zou toch ook SM moeten duiden?
Vanaf hier moet ik het nog bewerken